نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
سرخط خبرها
روایتی کوتاه از معصومه موسویان، نویسنده‌ای که زندگی را به سبک دلش می‌نویسد

روایتی کوتاه از معصومه موسویان، نویسنده‌ای که زندگی را به سبک دلش می‌نویسد

  • کد خبر: ۱۷۹۵۳۸
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
معصومه موسویان، نویسنده و پژوهشگر مشهدی است که بیشتر آثارش مربوط به شاهنامه است.

به گزارش شهرآرانیوز، قصه کتاب‌ها و آدم‌های کتاب‌خوان، قصه‌ای پر از سکوت است اما هیاهوی خاص خود را هم دارد. سکوتش مربوط به دقایق خلوت با کتاب و جهان کلمات است در فرصت‌های مغتنم مطالعه، و هیاهویش دعوت کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای از دیگران است برای خواندن و بیشتر دانستن. معصومه موسویان سال‌هاست در میان همین سکوت و هیاهو که ذکر شد، قدم می‌زند و فعالیت می‌کند.

مادرم حافظ و سعدی زیاد می‌خواند

خودش می‌گوید: مطابق شناسنامه متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۸ هستم اما مادرم می‌گوید اوایل تابستان به دنیا آمدم من ولی عاشق شهریوری بودنم. پدرم خیلی دوست داشت ما بچه‌ها در کار فرهنگ و کتاب‌خوانی فعال باشیم. مادرم سواد قرآنی داشت اما حافظ و سعدی زیاد می‌خواند. عاشق روزنامه خواندن بود.

نوشتن از نوجوانی

از پنجم دبستان داستان نوشتن را شروع کردم و با کمک  خواهرم، عضو آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری شدم. چندین بار در مسابقات استانی داستان‌هایم رتبه آوردند. بزرگ‌تر که شدم اطرافیان می‌گفتند صدایم خوب است و می‌توانم مجری تلویزیونی بشوم اما نشدم چون وقتی برای تست یک برنامه تلویزیونی رفتم، از دیدن آن همه مرد و زن با نگاه‌های سنگین که منتظر بودند صدای من را بررسی کنند، چنان حجمی از شرم را تجربه کردم که رفتم و پشت سرم را هم نگاه نکردم.

بیشتر کتاب هایم مربوط به شاهنامه است

موسویان لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه فردوسی مشهد دارد و کارشناس ارشد ادبیات کودک و نوجوان است. می‌گوید: چند کتاب به تشویق و حمایت دوستان کتاب‌خوانم چاپ کردم که تقریبا بیشترشان در حوزه شاهنامه‌اند. از جمله «قصه پرنده‌ای که زبان انسان‌ها را بلد بود»، «عاشقانه‌های شاهنامه»، «داستان‌های مهر و دلبستگی شاهنامه» و کتاب «شکرخانه» که مجموعه داستان‌های طنزی است برگرفته از مثنوی مولانا و آن را به اتفاق جمعی از دوستان نویسنده‌ام نوشته‌ایم. کتابی هم با همراهی هنرمند خوش‌فکر مشهدی، خانم آفرین میرشاهی، چاپ کردم به نام «چشم‌روشنی» که دفتر خاطرات و مشاعره‌ای است تقدیم‌شده به دختران نوجوان سرزمینم.

سخنرانی درباره شاهنامه در هند

معصومه موسویان هم‌چنین به پژوهش و نگارش مقاله‌های مختلف در حوزه شاهنامه علاقه‌مند است و تاکنون از او چندین مقاله در کنفرانس‌های ادبی و دانشگاهی ارائه و منتشر شده از جمله مقاله «بررسی تطبیقی شاهنامه و ارباب حلقه‌ها» که در دانشگاه دهلی هند در سومین کنفرانس بین‌المللی شرق‌شناسی به عنوان سخنرانی ارائه کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.